Tilaus- ja sopimusehdot

Yleistä

Poké Hatch (y-tunnus: 3515102-8) myy tuotteita yksityishenkilöille Euroopassa. Näitä toimitusehtoja sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkokaupastamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 9.9.2025 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Hinta muuttuu esimerkiksi kohdemaan veron sekä valittavan toimitustavan mukaan. Perusolettamana on Suomen alv 25,5 %. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron.

Greidatut kortit

Greidatut kortit on lisätty valikoimaamme heinäkuussa 2025. Huomioithan näiden osalta seuraavaa:

  • Greidattujen korttien kuvat ovat aina suuntaa antavia, sillä samaa korttia saattaa olla useampi meidän varastollamme.
  • Jokaisella greidatulla kortilla on oma sarjanumeronsa. Jos tarvitset yksittäisen kortin sarjanumeroa, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Korttien tunnistetiedot on kuvista piilotettu tarkoituksella väärinkäytösten ehkäisemiseksi.

Ennakkotilaustuotteet

Ennakkotilaustuotteiden lähetysajankohta on aina paras mahdollinen arviomme siitä milloin saamme tuotteen varastoomme ja pystymme sen asiakkaallemme lähettämään. Ajoittain ennakkotilaustuote saattaa saapua joko myöhemmin tai aikaisemmin varastoomme. Postitamme kaikki ennakkotilaustuotteet välittömästi asiakkaillemme, kun tuotteet saapuvat meidän omaan varastoomme. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy mielestäsi kohtuuttomasti (tai muun syyn takia haluat peruuttaa tilauksen ennen kuin se on toimestamme sinulle lähetetty) voit aina peruuttaa tilauksesi ja palautamme sinulle tilauksesta maksetun summan takaisin sille maksutavalle, jota käytit tehdessäsi tilauksen.

Esimerkkejä viivästymisten syistä:

  • Ennakkotilaustuotteet ovat pääsääntöisesti tuotteita, jotka on juuri julkaistu Japanissa. Tuotteet ovat näin ollen erittäin kysyttyjä maailmanlaajuisesti. Tällöin jakelijoillemme syntyvä toimitusjono kasvaa merkittävästi. Tähän emme voi vaikuttaa. Tämä puolestaan aiheuttaa ennakkotilaustuotteiden lähettämiselle mahdollista viivettä Poké Hatchin asiakkaille.
  • Japanilaiset ja suomalaiset pyhäpäivät vaikuttavat luonnollisesti lähetysten kulkuun. Mikäli esimerkiksi uuden tuotteen julkaisu ajoittuu pyhäpäiville tai niiden väliin (Japanissa taikka Suomessa) syntyy tästä meille toimitusviivettä.

Löytönurkka -tuotteet

Löytönurkka -osio on lisätty valikoimaamme 22.8.2025. Tästä osiosta voit löytää satunnaisia tuotteita, jotka ovat yksityishenkilön myymiä. Tuotteilla ei näin ollen ole vaihto tai palautusoikeutta (ellei tuote ole esim. vioittunut saapuessaan). Löytönurkan tuotteet sijaitsevat samassa varastossa, kuin muutkin Poké Hatchillä myytävät tuotteet. Luonnollisesti löytönurkan tuotteet voidaan pakata samaan lähetykseen muiden tilaamiesi tuotteiden kanssa.

Tuotteiden varastosaldo

Lähtökohtanamme on aina, että varastosaldot pitävät täsmällisesti paikkansa, eikä virheitä varastosaldossa ole. Mikäli varastosaldo on kuitenkin ollut toimestamme virheellinen esimerkiksi inhimillisen näppäilyvirheen vuoksi, eikä tuotetta voida tästä syystä heti lähettää, olemme sinuun välittömästi yhteydessä asian osalta. Tällöin tuote toimitetaan viiveellä.

Toimituskulut Suomeen

Toimituskulu riippuu valitusta toimitustavasta. Tällä hetkellä toimitusvaihtoehtoja Suomeen on neljä:

  • Postin Pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon 6,15 € (sis. alv 25,5 %)
  • Postin Postipaketti automaattiin tai Postiin 7,40 € (sis. alv 25,5 %)
  • Postin kirje postilaatikkoon (ei seurantaa) 3,75 € (sis. alv 25,5 %)
  • Nouto 0 €. HUOM, noutoajankohdasta on sovittava aina erikseen asiakaspalvelun kautta sähköpostilla tai soittamalla. Kun tilaat tuotteet noudolla, ota meihin yhteyttä sopiaksesi noutoajankohdasta. Voit joko suoraan soittaa sopiaksesi noutoajan tai laittaa meille sähköpostia, niin ehdotamme sopivia noutoaikoja.

Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut viimeistään kassalla, ennen kuin hyväksyt ja maksat tilauksen.

Ajoittain tarjoamme toimituskulujen osalta tarjouksia, kuten esimerkiksi ”ilmainen toimitus 99 € ostoksille”. Pidätämme oikeudet muuttaa voimassaolevia tarjouksia aika ajoin. Kuten mainittu, näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. Mikäli ilmainen toimituskulu ei ostoskorissa aktivoidu, ei toimituskuluihin liittyvää tarjousta ole voimassa juuri sillä hetkellä.

Toimitustavat Suomeen

Kuljetuskumppaninamme toimii Posti. Tällä hetkellä meillä on Postin kautta kolme toimitustapaa. Nämä toimitustavat ovat:

  • Pikkupaketti, joka saapuu joko oven taakse tai postilaatikkoosi paketin koosta riippuen. Tässä toimitustavassa lähetys toimitetaan postilaatikkoosi kun se on kooltaan enintään 35x25x3 cm. Paketti toimitetaan ovelle, jos se on kooltaan suurempi kuin 35x25x3 cm. Posti informoi asiakasta paketin saapumisaikataulusta. Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman vaivattoman ostamiskokemuksen, siksi suosittelemme kotiin jaettavaa Postin Pikkupakettia.
  • Postipaketti, joka toimitetaan valitsemaasi Postin noutoautomaattiin tai Postin pisteeseen. Tämä vaihtoehto sopii sinulle, mikäli haluat täysin itse päättää milloin vastaanotat pakettisi hakemalla sen noutopisteeltä, kun se sinne saapuu.
  • Postin kirje, joka saapuu postilaatikkoosi noin neljässä arkipäivässä. Tämä toimitustapa soveltuu vain pienille tilauksille. Näet tämän toimitustavan yhtenä vaihtoehtona ostoskorissa/kassalla, jos tuotteiden paino ja koko soveltuu kirjetoimitukseen. Kirjeitse toimitettavan lähetyksen tulee olla arvontaan alle 30 €. Käytännön esimerkkeinä soveltuvista lähetyksistä kirjetoimituksiin ovat: 4 kpl ns. normaaleja japanilaisia boostereita tai; 2 kpl japanilaisia ”High Class” boostereita tai; 2 kpl japanilaisia normaaleja boostereita + 1 kpl japanilainen ”High Class” booster . Koska kirjeen maksimipaino voi olla 50 g mahtuu yhteen kirjeeseen vain yllä kuvattu rajattu määrä boostereita.

Näin pikkupaketti toimii käytännössä

Pikkupaketti ovelle on Postin uudempi ja edullisempi kotiinkuljetus, jolla saat paketin ovesi taakse tai postilaatikkoon ilman päivystämistä. Ovelle toimitettava Pikkupaketti voi olla kooltaan enintään 38 x 38 x 28 cm / 4 kg. Sinun ei kuitenkaan tarvitse miettiä paketin kokoon liittyviä asioita, vaan me Poké Hatchillä mietimme nämä asiat puolestasi.

Jos paketti ei mahdu postilaatikkoon etkä satu olemaan kotona paketin saapuessa, postinjakaja jättää paketin ovesi taakse. Paketti saa tarvittaessa suojauksen sateelta.  

Paketti ilmoittelee aktiivisesti saapumisestaan. Saat ensimmäisen viestin jo, kun paketti on lähdössä matkaan verkkokaupasta. Toimituspäivän aamuna saat ilmoituksen, että paketti on tulossa päivän aikana. Saat myös tiedon, milloin ja mihin paketti on jaettu.   

Toimitusaika on 2–5 arkipäivää lähettämisestä. Voit seurata paketin saapumista OmaPosti-sovelluksesta. 

Huomioithan, että Poké Hatch ei ole vastuussa oven taakse tai postilaatikkoon jätettyjen pakettien mahdollisista anastuksista tai katoamisista.

Näin Postipaketti toimii käytännössä

Postipaketti saapuu siihen Postin automaattiin tai pisteeseen, jonka itse valitset ennen tilauksen maksamista. Posti lähettää sinulle ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa. Paketin kulkua voi myös seurata Omaposti-sovelluksesta.

Näin kirje toimii käytännössä

Kirje saapuu postilaatikkoosi noin neljän arkipäivän kuluttua lähetyksestä. Kirje soveltuu pienille tilauksille, jotka ovat painoltaan alle 50 g. Kirjeessä ei ole seurantaa.

Toimitusaika Suomeen

Tuotteen lähetetään tilaajalle 1-5 arkipäivän sisällä tuotteen tilauksesta, ellei tuotetiedoissa toisin mainita (esim. ennakkotilaustuotteet). Kun tilaus on lähetetty, tilaus saapuu keskimäärin 3-8 arkipäivässä. Toisin sanottuna kokonaistoimitusaika riippuu siitä, kuinka nopeasti tuote lähetetään ja siitä, kuinka nopeasti kuljetusliike lähetyksen asiakkaalle kuljettaa.

Toimituskulut Baltiaan (Viro, Latvia ja Liettua)

Postipaketti Baltiaan 10,29 € (sisältää Suomen alv:n)

Toimitustavat Baltiaan (Viro, Latvia ja Liettua)

Postipaketti Baltiaan on normaali seurattava pakettilähetys. Tilausta tehdessäsi voit valita sinulle sopivan noutopisteen.

Toimitusaika Baltiaan

Paketti saapuu noin 3-8 arkipäivässä lähettämisestä.

Toimitus muualle Eurooppaan

Toimitamme tilauksia myös seuraaviin maihin Euroopassa:

  • Saksa
  • Alankomaat
  • Belgia
  • Puola
  • Tšekki
  • Bulgaria
  • Luxemburg
  • Espanja* lukuun ottamatta Kanariansaaria (35xxx ja 38xxx), Ceutaa (51xxx) ja Melillaa (52xxx)
  • Portugali
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Unkari
  • Kroatia

Jos maatasi, ei löydy kassalla olevasta maavalikosta, emme toimita tällä hetkellä lähetyksiä maahasi.

Toimituskulut muualle Eurooppaan

  • Saksa: Parcel Connect 12,55 € (sisältää Suomen alv:n)
  • Muu Euroopan alue, jolle toimitetaan: Parcel Connect 17,57 € (sisältää Suomen alv:n)

Toimitustavat muualle Eurooppaan

Parcel Connect -paketti toimitetaan ovellesi.

Toimitusajat muualle Eurooppaan

Tilaus saapuu keskimäärin 3-8 päivässä lähettämisestä.

Kadonnut lähetys

Seuraamme jatkuvasti lähetyslistaamme ja lähettämiemme pakettien kulkua asiakkaalle asti. Puutumme toimestamme automaattisesti viivästyneisiin paketteihin. Toisin sanoen olemme Postiin automaattisesti yhteydessä, mikäli näyttää siltä, että paketti ei seurannan mukaan saavu asiakkaalle kohtuullisessa ajassa.

Mikäli lähetyksesi ei syystä tai toisesta saavu perille mielestäsi kohtuullisessa ajassa (emmekä ole olleet sinuun vielä yhteydessä) ole yhteydessä asiakaspalveluumme lähetyksen statustietojen osalta, niin kerromme sinulle ajantasaisen tilanteen.

Tavallisten kirjeiden osalta (joissa ei ole seurantaa), emme näe lähetyksen etenemistietoja. Mikäli kirje ei saavu vastaanottajalle 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun tuote on meiltä lähetetty, tulkitaan kirje toimestamme kadonneeksi. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme automaattisesti, mikäli kirjelähetys ei saavu perille 14 vuorokauden kuluttua lähettämisestä. Poikkeuksena pyhä-ajat (kuten joulun aika ja pääsiäinen), jolloin kirjelähetys tulkitaan kadonneeksi silloin, kun sen lähettämisestä on kulunut 21 vuorokautta. Tämän osalta noudatamme pidempää aikaa, sillä edellä mainittuina aikoina Postin kirjelähetykset ovat todella ruuhkautuneita ja kirjetoimituksissa voi esiintyä merkittäviä viiveitä.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa Paytrailin, Paypalin tai Paypalin tarjoamien pankkimaksupalveluiden kautta, joita ovat Trustly, Multibanco, Przelewy24, MyBank, iDeal, EPS, Blik ja Bancontact. Maksutapoina valinnasta riippuen pankki-, kortti- ja mobiilimaksut. Paytrail sopii loistavasti suomalaisille asiakkaille, sillä tilausten maksut näkyvät meillä välittömästi. Paypalin ja Paypalin tarjoamien pankkimaksupalveluiden kautta maksettaessa voi joskus esiintyä ajoittain pientä viivettä (maksun käsittelyaika on keskimäärin 0-2 arkipäivää). Tilaus postitetaan toimestamme eteenpäin vasta, kun maksun onnistuminen on varmistettu meille PayPalin toimesta. Paypalin tarjoamat palvelut soveltuvat parhaiten kansainvälisille asiakkaille, mutta myös suomalaiset asiakkaat voivat luonnollisesti käyttää Paypalin tarjoamia maksunvälityspalveluita asioidessaan Poké Hatchin verkkokaupassa.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa ja tilatut tuotteet.

Käytännössä lähetämme seuraavia sähköposteja asiakkaalle:

  • Tilauksesi #xxxxx on vastaanotettu -sähköposti: Jos saat tämän sähköpostin olet mitä todennäköisemmin käyttänyt maksutapana PayPalia tai Paypalin tarjoamia pankkimaksupalveluja (kuten Trustly). Maksun näkyminen meillä vie 0-2 arkipäivää. Paytraylilla maksaessa tätä viestiä ei lähetetä, koska maksu näkyy meillä välittömästi.
  • ”Tilauksesi #xxxxx on käsittelyssä” -sähköposti: Saat tämän sähköpostin, kun maksusi näkyy meillä ja tilaus siirtyy pakattavien jonoon.
  • Tilauksesi on käsitelty -sähköposti: Saat tämän sähköpostin, kun tilauksesi on toimestamme pakattu. Tämän jälkeen toimitamme lähetyksen Postille kuljetettavaksi. Lähetyksen kulkua voit seurata Postin sivuilta tai OmaPostista.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Saat myös seuraavia sähköposteja/viestejä (nämä eivät ole suoraan meidän lähettämiämme):

  • Kun osoitekortti luodaan lähetykselle, Posti lähettää tiedon saapuvasta paketista asiakkaalle.
  • Kun lisäämme Postin lähetystunnuksen PayPaliin, PayPal lähettää tästä tiedon asiakkaalle.
  • Jos maksutapasi oli Paytrail saat Paytrailin lähettämän maksuvahvistusviestin.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Samaa peruutusaikaa sovelletaan myös muihin EU-alueen tilauksiin (Directive 2011/83/EU).

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä kirjallisena selkeästi asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteeseen. Tämän jälkeen sinua neuvotaan tarvittaessa palautuksen tekemisessä. Kirjoitathan peruutusilmoitukseen vähintään seuraavat tiedot:

  • tilausnumero
  • tilaajan nimi ja yhteystiedot
  • tilauksen ajankohta
  • vastaanottopäivämäärä
  • takaisin lähetyksen päivämäärä (päivä, jolloin lähetät tuotteen takaisin esim. postitse)

Palautustapauksissa maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Emme esimerkiksi ota takaisin tuotteita, jotka on tilaajan toimesta avattu alkuperäispakkauksestaan, ellei tuotteessa ilmene selkeää virhettä, joka kuuluu myyjän vastuulle. Mikäli esimerkiksi booster boxin tai boosterin pakkaus on avattu, ei tuotteella ole palautusoikeutta.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä heti, kun olemme tarkastaneet palautetun lähetyksen ja sen sisältämät tuotteet.

Mikäli palautat pieniä tuotteita (kuten boostereita) kirjeellä, pätevät samat ehdot. Palautamme tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä heti, kun olemme tarkastaneet palautetun lähetyksen ja sen sisältämät tuotteet. Huomaathan, että tavallisessa kirjeessä ei ole seurantaa. Emme siis voi tietää tarkalleen kirjeen saapumisaikaa tai lähetysajankohtaa. Yleensä kirjeet saapuvat meille 4-5 arkipäivässä lähettämisestä.

Palautusosoitteemme:

Poké Hatch

Kontiokuja 1 E

01450 Vantaa

SUOMI / FINLAND

Noutamaton paketti

Mikäli jätät pakettisi noutamatta noutopisteestä tai postin palvelupisteestä ja se lähetetään tästä syystä takaisin lähettäjälle eli meille, veloitamme tästä meille aiheutuvat todelliset kustannukset (keskimäärin 10-12 €). Näitä ovat muun muassa:

  • Pakkausmateriaali
  • Palautuvat paketin lähetyskustannukset takaisin varastoomme
  • Noutamattoman paketin käsittely

Nämä kustannukset veloitetaan automaattisesti samalla, kun teemme sinulle hyvityksen noutamattomasta tilauksesta. Huomioithan siis, että paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin kaupan peruminen tai vetoaminen 14 vuorokauden palautusoikeuteen.

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatammzain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostitse:

info@pokehatch.fi

Vastuunrajoitus

Poké Hatch ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistua ja olet kansainvälinen asiakas (muu kuin suomi), voit ottaa yhteyttä European Consumer Centres Network – ECC Net tämän linkin takaa.

Maksuehdot ja maksupalvelutarjoaja

Paytrail

Maksunvälityspalvelun yhtenä toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

PayPal

Toisena maksunvälityspalveluna toteuttajana käytämme PayPalia. PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. on luottolaitos (tai pankki), jonka valtuuttaa ja jota valvoo Luxemburgin rahoitusalan sääntelyviranomainen Commission de Surveillance du Secteur Financier (tai CSSF). CSSF:n rekisteröity toimipaikka: 283, route d’Arlon, L-1150 Luxembourg.

Sähköposti: enquiry@paypal.com
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
22-24 Boulevard Royal L-2449
L-2449 Luxemburg
Kaupparekisterinumero: R.C.S. Luxembourg B 118 349
ALV-numero: LU22046007

Voit lukea lisää PayPalista täältä.

Ostoskori
fiFI